Ministerstvo spravedlnosti sleduje diskusní fóra pod články a komunikaci na Facebooku i Twitteru

Ministerstvo spravedlnosti nenechává pěstování svého obrazu na náhodě: V rámci zakázky. „Zajištění komplexního mediálního obrazu Ministerstva spravedlnosti“ pro něj od února analyzuje data z Facebooku, Twitteru, Instagramu a z diskusí pod redakčními články agentura Newton. Ministerstvo sebere informace z různých zdrojů včetně společenských nebo motoristických časopisů a plátků o vaření.

Vyplývá to z informací o ukončené zakázce malého rozsahu, kterou ministerstvo vypsalo v lednu. V polovině února pak oznámilo výběr agentury Newton, která zakázku Zajištění komplexního mediálního obrazu Ministerstva spravedlnosti získala. Kromě analýz bude Newton pokračovat v monitoringu médií pro celý resort. Příjemci výstupů jsou  Nejvyšší soud, Nejvyšší správní soud, vrchní, krajské a městské soudy, Nejvyšší státní zastupitelství, vrchní státní zastupitelství, krajská státní zastupitelství a Vězeňská služba ČR.

Přizpůsobit své příspěvky do diskusí a na Facebooku by měl s vědomím, že je monitorován, každý. Podle zveřejněné smlouvy obsahuje služba také měsíční a kvartální analýzy vývoje názorů na resort vysledovaný ze čtenářských diskusí a příspěvků lidí na sociálních sítích.

Trendy z Facebooku, Twitteru, vláken pod články

Smlouva určuje, odkud mají být konkrétní názory vysledovány: „Analýza sociálních sítí dle odst. 2.3 musí zahrnovat data ze sociálních sítí Facebook, Twitter, Instagram, z diskusních fór, blogů a z diskusí pod redakčními články. V rámci analýzy musí být zmínkám přiřazeno hodnocení tonality zmínky. Kvartální analýza sociálních sítí bude doplněna o pravidelné měsíční přehledy o vývoji publicity ministerstva na sociálních sítích,“ stojí ve smlouvě.

O tom, že ministerstvo spravedlnosti považuje při pěstování, sledování a zdokonalování svého obrazu diskuse obyvatel za významné, svědčí fakt, že agentura je dle smlouvy musí analyzovat stejně jako novinářské články. Ministerstvo má zájem o informaci, jakým tónem o něm lidé hovoří, jaké argumenty používají a jak vypadají důležitá diskusní vlákna,

Analýza tradičních médií bude vždy kvartálně doplněna o analýzu sociálních sítí zachycující:

„Kvantitativní i kvalitativní rozbor obrazu ministerstva v sociálních médiích (včetně tonality zmínek o ministerstvu): Tendence a trendy v jeho vývoji, tematickou strukturu publicity ministerstva v sociálních médiích, argumentační strukturu diskuse o nejdůležitějších tématech,  zachycení nejdůležitějších diskusních vláken a příspěvků ,vyhodnocení efektivity aktivní komunikace ministerstva na sociálních sítích,“ stojí ve smlouvě.

Ministerstvo bude dostávat informace i z Vesmíru

Bez zajímavosti není ani podle smlouvy povinný seznam zdrojů, odkud má Newton názory na ministerstvo čerpat. Tento seznam je doslova ohromující. Kromě standardního tisku, rozhlasu a televize obsahuje stovky médií odborného typu, zábavného charakteru, společenských titulů, hobby titulů, weby a časopisy pro ženy či motoristické magazíny.

Ministerstvo spravedlnosti tak bude dostávat informace o svém obrazu mimo jiné z časopisu Betynka, Maminky, Chatař a chalupář, Vaříme krok za krokem, Vesmír, Vlasta, Miminko, Svět motorů, Nejlepší recepty, Computerworld, F.O.O.D.,  Chvilka v kuchyni, Materiály pro stavbu, Můj dům, Svět koupelen a Svět kuchyní, Dům, a zahrada nebo Sport GÓÓÓL!

Irena Válová