Okresní soud zamítl žalobu na ČD kvůli pozemkům u českobudějovického nádraží Ilustrační foto: České dráhy

Soud: Developer požadoval po Českých drahách prodej pozemků neoprávněně

Okresní soud v Českých Budějovicích zamítl žalobu developera, který se u Českých drah domáhal prodeje několika desítek pozemků tvořících železniční nádraží v Českých Budějovicích. „Soud tak dnes potvrdil stanovisko Českých drah, že pozemky prodat nemusejí,“ uvedla mluvčí Vanda Rajnochová.

České dráhy uzavřely v roce 2008 smlouvu o projektu revitalizace českobudějovického železničního nádraží s CB Station Development. Na jejím základě mu měly prodat pozemky určené k dalšímu rozvoji a tvořící většinu nádražního území, ovšem za předpokladu, že se developerovi podaří zajistit příslušnou změnu územního plánu. To se mu ve skutečnosti nepodařilo, avšak dával za to vinu Českým drahám. Proto v lednu 2020 podal žalobu, kterou se i přes nesplnění smluvních podmínek domáhal koupě pozemků. Na výsledku sporu přitom byly závislé i další potenciální nároky developera. Celková hodnota sporu tak činila několik stovek milionů Kč.

„Po úspěšném zastupování Českých drah v početných sporech s italskou společností Grandi Stazioni o Hlavní nádraží v Praze se jedná o další významné vítězství, kterého jsme pro České dráhy dosáhli. Jsme velmi rádi, že naše soustavná práce pro tohoto klienta vede k dlouhodobé ochraně jeho zájmů a tím i veřejných financí,“ říká Jaromír Císař, společník advokátní kanceláře CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ.

„Celý projekt přípravy revitalizace a urbanistického rozvoje trval více než 10 let. U soudu se jednalo o velmi složitou věc, po celou dobu řízení jsme však byli jednoznačně přesvědčeni, že České dráhy jednaly s obchodním partnerem poctivě. Za neúspěchem projektu stojí pouze neschopnost developera splnit své smluvní závazky, což nyní prvostupňový soud svým rozsudkem potvrdil,“ uvádí Petr Řezníček, advokát advokátní kanceláře CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ, který České dráhy před soudem zastupoval.

Rekonstrukce nádraží, nyní už podle nového projektu pod taktovkou Správy železnic, nakonec začala až v roce 2020. Hotová by měla být v příštím roce.

(red)