Naivní, až směšná podpora EET

    Jak se politik spolehlivě znemožní? Když se stane směšným. Zdá se, že na tom Andrej Babiš úspěšně pracuje. Jeho vystoupení jsou plná zloby a arogance, když neví, kudy kam, tak začne být osobní, na otázky odpovídá ve stylu „již staří Římané“, na nepříjemné otázky stran EET vždy začne povídáním o tom, jak potírá karuselové obchody, to vše zjevně proto, že neví, co by odpověděl.

    Dalším krokem k směšnosti je PR podpora elektronické evidence tržeb. Na tuto podporu si AB přiděli ze státního rozpočtu 130 000 000Kč. ANO, nepřepsal jsem se, těch nul je správný počet. Skutečně, aby ministr financí prosadil a vysvětlil podnikatelům a živnostníků něco tak „báječného“ a „revolučního“, jako je EET, na to potřebuje 130 milionů na propagaci. A jak ty peníze utrácí? To samozřejmě nevíme, protože ministr Babiš se veřejnosti nezpovídá.
    Můžeme jen tušit. Tak například, mohl by třeba zadávat PR články do spřáteleného či vlastního tisku. Jeden takový článek vyšel před několika dny na finance.idnes.cz. Pokud jste článek nečetli, tak tady je jeho stručný obsah: Odhodlaný mladý podnikatel, který si vyzkoušel práci v pohostinství v Británii, se vrátil do vlasti a pouští se do provozování restaurace v obci Dobrá u Frýdku-Místku. Restaurace se zatím nikomu nedařila, ale on je přesvědčen, že ví jak na to. Potud bychom mohli postoj mladého muže ocenit a přát mu mnoho zdaru.

    Babiš vrší perly

    Teď však přijde to zajímavé. Hlavní oporou mladému podnikateli prý bude elektronická evidence tržeb, protože ta mu odstraní z cesty nekalou konkurenci. Má ty svatá prostoto, chtělo by se zvolat. Prostý chlapík však vrší další perly. Tak například, svěřil se nám, že bral v Anglii za práci 800 liber, tedy asi 3/4 minimální mzdy v GB. Jinými slovy, u nás by bral asi 7000Kč.
    Hezké je, že hned v dalším odstavci zkritizoval, jak jsou lidé v pohostinství špatně placeni, jak je berou podnikatelé na hůl. Nejzábavnější moment jsem zažil při čtení vět o velké nezaměstnanosti u nás (kde tohle vzal?!). V ČR máme třetí nejnižší nezaměstnanost v EU, a to na hranici přirozené nezaměstnanosti. Když navíc uvážíte, že hospodu má v obci Dobrá, tedy asi kilometr od Nošovic, kde sídlí pivovar Radegast a automobilka Hyundai, pak je zřejmé, že v Dobré a okolí nemají práci jen ti, komu narostly místo rukou ploutve.

    Amatéři v PR týmu

    Nejlepší na závěr. Mladý podnikatel říká: Zvlášť tady na severní Moravě je velká nezaměstnanost, proto hospodští často berou i ty, kteří vyučení nejsou a v kuchyni prostě něco splácají.(konec citátu) Co dodat? Každý ví, že když je velká nezaměstnanost, může si zaměstnavatel vybírat, protože uchazečů o práci je dostatek. Oproti tomu v dobách konjunktury je výběr lidí obtížný, protože „nejsou lidi“. Tvrdit, že musíte brát kohokoli, protože je velká nezaměstnanost, může jen ten, kdo chce manipulovat veřejností nebo má sníženou příčetnost.
    Chtěl bych vzkázat ministru financí, panu Babišovi, že má opravdu, ale opravdu velké nekňuby v PR týmu. A zcela logicky se nabízí: Jaký to je zákon, jak potřebná je EET, když k jejímu prosazení potřebuje vláda vykonstruované údaje, zkreslená data, lži a dokonce, a to je snad nejhorší – i trapné články, za které by se musel stydět každý novinářský elév.

    Radomil Bábek, autor je předseda Asociace podnikatelů a manažerů

     

    Sdílejte
    Předchozí článekDvojí tvář Ústavního soudu
    Další článekMinistr Andrej Babiš, střet zájmů a debakl v debatě
    Radomil Bábek
    Radomil Bábek vybudoval či spoluvybudoval několik úspěšných společností (Everesta, ECS Eurofinance, Marketeers, Inboox, Eyrie a další), jejichž vedení již z větší části předal mladším partnerům. Řídí podnikatelskou skupinu VZK Group, kterou tvoří 10 společností a 3 projekty. VZK Group je platformou pro komunitní podnikání, je to sdílení zdrojů a podpory. Pomáhá v rozjezdu novým či mladým firmám a investuje do nich. Podnikání vnímá jako životní styl. Je přesvědčen, že firmy a jejich zaměstnanci jsou motorem ekonomiky ČR. Politici a vysocí úředníci jsou podle jeho názoru zataženou ruční brzdou. Proto s přáteli založil Asociaci podnikatelů a manažerů, jíž se stal předsedou. Hájí dobré jméno podnikání a chce přimět stát, aby se choval k podnikatelům s úctou. V popředí profesních zájmů Radomila Bábka jsou psychologie, krizový management a vše související se strategickým řízením a plánováním. V posledních letech vystupuje na konferencích a přednáší externě na vysoké škole. Jeho přednášky a vystoupení se vždy týkají managementu, leadershipu a strategického plánování a řízení. Hodně času věnuje poradenství pro začínající podnikatele a mentorování či koučování startupů.