EET je moc užitečná věc. Ovšem jak pro koho

    Andrej Babiš se rozhodl, že skřípne ty zbytečné malé podnikatele a živnostníky. Jdou mu na nervy, jsou podle něj zbyteční a dokonce, ta hrůza, někteří mu i konkurují.

    Šel na to od lesa. Nejprve se jim před volbami v roce 2013 vlichotil, udělal ze sebe podnikatele (kterým není) a oni ho, ti malí podnikatelé a živnostníci, zvolili. Jenže co dál, řekl si Andrej. Chystal se vydělávat na státních firmách, které jako ministr zároveň kontroluje, šel přece dělat politiku pro sebe, ne pro podnikatele a živnostníky. Potřeboval vysávat stát, čerpat dotace, dávat sám sobě slevy na daních, a ne podporovat drobné podnikání. A tak je po volbách rychle hodil přes palubu a zaměřil se na tu část společnosti, která nesnáší všechny ty podnikatelské vydřiduchy.

    Andrej Babiš se inspiroval v (tehdy) socialistickém Chorvatsku a přišel s Elektronickou Evidencí Tržeb. Ukázalo se, že zvolil opravdu dobře. EET ještě nezačala fungovat, a už se osvědčila. Samozřejmě ne proto, že by nějak zvýšila výběr daní. Tomu nevěří ani ministr financí Babiš, i když to opakuje jako kolovrátek. EET se osvědčila jinak, a má pro Andreje Babiše dokonce trojí užitek:

    Za prvé, ti, kteří si měli na ní vydělat, si už vydělali a ještě bohatě vydělávat budou. Jistě budou svému chlebodárci dostatečně vděční.

    Za druhé, už před zahájením provozu nadělala malým podnikatelům a živnostníkům spoustu problémů. Nakupují, zjišťují, co bude, jsou nejistí a mají obavy, protože jim pořád někdo vyhrožuje kontrolami a pokutami. A až EET poběží, to teprve jim Babišovi lidé zatopí.

    Za třetí, EET se Andreji Babišovi osvědčila jako báječný propagandistický nástroj. Jak dokázal pomocí EET rozdělit národ, jak se mu povedlo poštvat část veřejnosti proti malým podnikatelům a živnostníkům, jak se mu daří dělat z nich zloděje a podvodníky, to je prostě radost pohledět. Gottwald se v hrobě tetelí radostí nad svým úspěšným soudruhem.

    A tak tedy máme EET. Není k ničemu, protože stát má všechny potřebné prostředky pro výběr daní. Je drahá pro stát a ještě více pro samotné podnikatele a živnostníky. Ti si, jak absurdní, musí zaplatit nástroje, kterými je stát bude fízlovat. A peníze, které zaplatí statisíce drobných podnikatelů, si rozdělí několik set dodavatelů techniky, softwaru, spotřebního materiálu atd. EET není pro všechny, protože někteří jsou podezřelejší než jiní. A ani pro ty, kteří pod ni spadají, nemá stejné podmínky. EET je diskriminace, nikoli narovnání podnikatelského prostředí.

    A tak bych mohl pokračovat o tom, jak je zákon o evidenci tržeb špatně napsaný, jak není finanční správa připravena, jak Babišovo ministerstvo zadává zakázky bez výběrového řízení. Soudný občan si položí otázku: Jak tohle mohlo projít? Jak se tohle podařilo Andreji Babišovi prosadit? Každý si udělá svoje závěry. Já vám své argumenty a názory řeknu 3. 12. na Václavském náměstí. Za pět minut dvanáct.

    Radomil Bábek

    Sdílejte
    Předchozí článekElektronickou evidenci tržeb je třeba zrušit
    Další článekKlikatou cestou k socialismu
    Radomil Bábek
    Radomil Bábek vybudoval či spoluvybudoval několik úspěšných společností (Everesta, ECS Eurofinance, Marketeers, Inboox, Eyrie a další), jejichž vedení již z větší části předal mladším partnerům. Řídí podnikatelskou skupinu VZK Group, kterou tvoří 10 společností a 3 projekty. VZK Group je platformou pro komunitní podnikání, je to sdílení zdrojů a podpory. Pomáhá v rozjezdu novým či mladým firmám a investuje do nich. Podnikání vnímá jako životní styl. Je přesvědčen, že firmy a jejich zaměstnanci jsou motorem ekonomiky ČR. Politici a vysocí úředníci jsou podle jeho názoru zataženou ruční brzdou. Proto s přáteli založil Asociaci podnikatelů a manažerů, jíž se stal předsedou. Hájí dobré jméno podnikání a chce přimět stát, aby se choval k podnikatelům s úctou. V popředí profesních zájmů Radomila Bábka jsou psychologie, krizový management a vše související se strategickým řízením a plánováním. V posledních letech vystupuje na konferencích a přednáší externě na vysoké škole. Jeho přednášky a vystoupení se vždy týkají managementu, leadershipu a strategického plánování a řízení. Hodně času věnuje poradenství pro začínající podnikatele a mentorování či koučování startupů.