Počet hovorů mírně vzrostl Foto: Pixabay

Policie loni přijala na tísňové lince o desetinu víc hovorů, přibylo i SMS zpráv

Policisté na tísňové lince 158 loni přijali 1,4 milionu hovorů, meziročně o deset procent více. O 13 procent na ní přibylo i tísňových SMS zpráv, kterých obdrželi 13.131. V tiskové zprávě to dnes uvedla mluvčí policejního prezidia Hana Rubášová. Nejčastěji podle ní lidé volali na číslo 158 v červnu, zatímco nejméně často v únoru. U textových zpráv policisté registrovali nejnižší počet v září, naopak nejvyšší v prosinci. V tento měsíc mimo jiné zasahovali na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde střelec před vánočními svátky zabil 14 lidí a 25 dalších zranil, pak zbraň obrátil proti sobě.

Za nárůstem počtu oznámení na linku 158 může být podle mluvčí rostoucí důvěra občanů v policejní tísňové služby, lepší informovanost veřejnosti nebo její větší povědomí o možnostech hlášení. Průměrná délka hovoru na lince 158 byla loni dvě minuty, doplnila Rubášová.

Linka tísňového volání 158 je v provozu od roku 1960, od roku 2022 přijímá i SMS zprávy. Lidé ji mohou v mimořádných situacích využít kdykoli, je v nepřetržitém provozu.

Tísňové číslo spravují integrovaná operační střediska, která jsou na krajských policejních ředitelstvích, útvarech s celorepublikovou působností a na policejním prezidiu. „Hlavním úkolem operačního řízení je koordinovat a organizovat síly a prostředky policie tak, aby byla zajištěna účinná reakce na vzniklou bezpečnostní situaci. Operační střediska plní rovněž roli poskytovatelů podpory a servisu pro policisty v terénu. Zabezpečují spolupráci s ostatními orgány a organizacemi, zejména v rámci integrovaného záchranného systému,“ uvedla mluvčí.

Loni podle ní policisté přijali na lince 158 nejvíce hovorů, 131.000, v červnu. V únoru, kdy jich bylo nejméně, to bylo o 39.000 méně volání. V posledním loňském měsíci obdrželi policisté nejvíce tísňových SMS zpráv, a to 1414, zatímco v září jich bylo 682, což bylo v porovnání s ostatními měsíci roku nejméně.

(čtk)