Bankovní identitu využívá pět milionů Čechů. Službu si tak zřídily tři čtvrtiny lidí v produktivním věku. Nejčastěji bankovní identitu používají pro komunikaci se státem, zejména k přihlašování do datových schránek. Uvedl to ředitel společnosti Bankovní identita (Bank iD) Marek Růžička.
Bankovní identita funguje pod značkou Bank iD od ledna 2021. Hranici milionu uživatelů dosáhla v dubnu 2022, na počátku letošního roku mělo službu aktivovanou 4,65 milionu Čechů.
„Překonání hranice pěti milionů uživatelů bankovní identity je pro nás silným potvrzením, že digitální identita má v České republice pevné místo. Pomáháme milionům lidí jednoduše, bezpečně a spolehlivě vyřizovat každodenní agendu on-line,“ uvedl Růžička.
Lidé bankovní identitu užívají nejčastěji ke komunikaci se státem. V letošním prvním pololetí bylo nejvyužívanější službou hlášení do datových schránek, následovalo přihlašování do portálu Jenda ministerstva práce a sociálních věcí, komunikace s Českou správou sociálního zabezpečení a přihlašování do systému pro přihlašování na střední školy DiPSy.
Mohlo by vás zajímat
Identita u celkem 11 bank
„Služby, které lidem usnadňují život, si velmi rychle získávají uživatele. On-line přihlášky na střední školy už dnes rodiče berou jako samozřejmost,“ podotkl Růžička.
V nestátní sféře lidé nejčastěji používali bankovní identitu u zdravotních a komerčních pojišťoven. Další v pořadí se umístily banky, provozovatelé sázek a loterií a e-shopy.
Bankovní identita slouží k ověřování totožnosti a přihlašování nebo pro zaručené podepisování v on-line prostředí. Využívat ji mohou klienti internetového bankovnictví. Od letošního roku ji poskytuje všech 11 retailových bank.